Ferrit pokračuje v růstu prodeje závěsných systémů a plánuje další mezinárodní růst v roce 2022

Ferrit pokračuje v růstu prodeje závěsných systémů a plánuje další mezinárodní růst v roce 2022
5. 4. 2022

Ferrit má za sebou úspěšný rok 2021. Naše hlavní činnost, výroba závěsných dopravních systémů, nadále posilovala. V roce 2021 jsme na několika trzích po celém světě uvedli na trh tři nové typy lokomotiv pro tyto systémy.

A pro rok 2022 plánujeme zvýšení naší přítomnosti na dalších mezinárodních trzích. Se zákazníky a zastoupeními, kde už jsme přítomni v řadě zemí, například v Číně, Turecku, Vietnamu, Indii, Mexiku a Kolumbii, se letos zaměříme na expanzi do Afriky prostřednictvím Jihoafrické republiky a Zimbabwe.

Ferrit vyvíjí a prodává stroje, které jsou konstruovány na míru požadavkům zákazníků pro specifické podmínky v jejich dolech, a také nové systémy vycházející z rostoucích požadavků na udržitelnost vyplývajících z vládních nařízení po celém světě.

Naše mnohamilionové investice do výzkumu a vývoje nadále přinášejí inovativní řešení pro naše zákazníky, např. pro významnou těžební společnost, která se zabývá těžbou kovových rud, byl vyvinut a vyroben nový 17tunový kolový nakladač LHD, který dostal označení DNK17.

V návaznosti na vývoj nakladačů typu DNK10, DNK14 a DNK7 je ve spolupráci se stejným zákazníkem vyvíjen nový kolový sklápěč, který ponese označení DSK. Tyto sklápěče budou schopny přepravovat náklady o hmotnosti 30 a 45 tun.

Ferrit dodal nové pozemní kolejové lokomotivy také další těžební společnosti, která je jedním z největších světových producentů palladia, niklu, platiny a mědi. Tento zákazník rovněž obdržel řadu více než 22 důlních strojů, včetně pozemních trolejových lokomotiv TLP120F, pozemních kolejových dieselových lokomotiv PLP a důlních kolejových bagrů DKB130F.

Autonomní dopravní systémy

Společnost intenzivně investuje do vývoje a výroby špičkových autonomních dopravních systémů pro doly, po kterých je velká poptávka ze strany firem po celém světě. V roce 2021 jsme úspěšně podepsali smlouvy na řešení "Drive Assist", které je postaveno na naší řadě důlních kolejových lokomotiv.

Plánujeme také vyvinout stejný systém pro kolové nakladače, protože Ferrit věří, že automatizace je budoucností dopravy v dolech. Autonomní dopravní systémy dostatečně prokázaly zvýšení bezpečnosti pracovníků, efektivitu těžby, nižší dopad na životní prostředí a samozřejmě velký pokles nákladů.

Jedním z úspěchů společnosti Ferrit je její vstup do segmentu tunelových strojů, kde jsme představili svou zatím největší pozemní kolejovou lokomotivu s označením PLP450F. V letošním roce plánujeme tuto platformu dále rozvíjet vytvářením různým provedením vozů, abychom zvýšili její atraktivitu a univerzálnost pro stávající i potenciální zákazníky.

Digitální komunikační systémy jsou klíčovou součástí plánů společnosti Ferrit pro budoucnost. Investovali jsme do komunikačních technologií pro školení našich servisních techniků. S využitím "RealWear", odolného systému chytrých brýlí, s technologií hands-free, může Ferrit školit své pracovníky v servisních střediscích po celém světě a také poskytovat servisní služby a poradenství v reálném čase svým mezinárodním zákazníkům, aniž by musel vysílat své specialisty přímo ke klientům.

Budoucnost Ferritu je zelenější

V rámci snahy o vytvoření udržitelnějších strojů s autonomními řešeními pro globální těžební průmysl oddělení výzkumu a vývoje společnosti Ferrit pracuje na zavedení vlastní lithiové baterie pro elektrické pohony lokomotiv pro rok 2022.

Tato nová baterie je navržena pro použití v extrémně nebezpečných podmínkách v dolech. Budou vyráběny podle normy ATEX, což je zkratka pro "Atmospheres Explosibles", a zároveň název pro dvě evropské směrnice pro kontrolu výbušného prostředí.

Tyto nové typy baterií zlepší výkonnostní parametry strojů společnosti Ferrit, tj. unesou těžší a větší náklady, budou schopny pracovat v mnohem strmějších úklonech, budou menší, ale budou mít větší výkonnost. Naše oddělení výzkumu a vývoje je doplnilo o nabíjecí stanice navržené na míru, rovněž podle předpisů ATEX.

Obchodní týmy společnosti Ferrit budou samozřejmě klást ještě větší důraz na získání globálních zákazníků v rudném segmentu. Výzkum a vývoj bude pokračovat ve vývoji a inovacích strojů a systémů, které se zaměří na udržitelné doly a těžbu s důrazem na důlní dopravu využívající více elektrické energie a energie na bázi vodíku.

Další články